Meest gestelde vragen

Gepubliceerd op 31 juli 2022 om 20:52

Meest gestelde vragen

  1. Moet ik de kat eerst wassen voordat ze bij jou in de bus komt?

Nee dit is absoluut niet nodig. Ik was eigenlijk (bijna) nooit katten omdat de meesten niet gek zijn op water en zij kunnen hier volledig van in de stress raken. Een kat trimmen kan prima zonder te wassen. Soms is de “achterkant” vervilt en daardoor vervuild, dan is scheren vaak de enige optie. Ook dan is wassen niet nodig.

  1. Hoe vaak per jaar moet mijn kat door jou getrimd worden?

Ik werk volgens de nieuwste trimmethode en dat betekent dus dat ik de vacht zoveel mogelijk in zijn waarde laat. Een kat heeft zijn onderwol namelijk nodig (zie mijn eerdere blog over ontwollen) dus ontwol ik zo min mogelijk. Hierdoor is het dus niet nodig om elke 2 maanden langs te komen. Meestal voldoet 2 keer trimmen per jaar tijdens de rui periode. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen op deze regel.

  1. Welke maatregelen tref je voor wat betreft hygiëne?

Na iedere klant worden alle materialen grondig gereinigd en ontsmet. Ook mijn handen, de tafel en de vloer worden goed gereinigd alvorens een nieuwe kat de bus binnenkomt.

Ook heb ik bij iedere nieuwe klant een nieuw trimjasje aan zodat de geur van de vorige kat er niet meer opzit.

  1. Kan ik bij jou ook de kam en slickerborstel kopen?

Jazeker! Ik heb altijd een voorraad kammen en slicker borstels in de bus en natuurlijk een microvezel washandje welke ik na iedere trimbehandeling aan de klant meegeef.

  1. Mag ik tijdens de behandeling erbij blijven?

Ja hoor, dat mag zeker. Ik heb een bankje waar 1 persoon kan zitten zodat ik rondom de trimtafel alle ruimte behoud om de kat te behandelen (ik loop namelijk mee met de kat en gebruik zo de gehele trimtafel). Ook kan ik dan gelijk wat tips geven en kun je zien hoe je kat op de behandeling reageert. Ik snap heel goed dat sommige klanten erbij willen blijven, het is tenslotte toch je kindje.


Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.